DEMONOCRACY - Interviu cu Cheg


1. De ce si de cand Demonocracy?

De ce? Nu știu... cred că am ales să formez Demonocracy fiindcă știam că în așa gen de muzică aveam să mă descurc mai bine. Până atunci eram toboșar într-o trupă de grunge, dar doream să încerc ceva mai "coios" din punct de vedere al agresivității în muzică. Denumirea trupei am găsit-o în textele celor de la Cradle of Filth (pe când îi mai ascultam), din piesa "Of Dark Blood and Fucking" și mi s-a părut foarte tare. Apoi, împreună cu Chris (pe atunci chitarist, acum toboșar) am format trupa și prima repetiție cu vechea componență a avut loc pe 31 august 2008, chiar de Ziua Limbii Române.

2. Despre ce canti si pentru cine?

Nu cred că mai pot spune "cânt pentru mine". Îmi place ceea ce fac, dar cânt pentru public, pentru cei care înțeleg măcar frânturi din texte, că nu le-am publicat până acum. Îmi știu foarte bine convingerile, ideile, scopurle și deja e timpul să le spun și celorlalți. În prezent doar urlu la concerte, în viitorul apropiat voi publica și textele... să mai știe și lumea de ce mă agit așa pe scenă.
Cânt despre toate și în dependență de atmosfera piesei. Încerc să spun ceva despre noul tip de război - eradicarea morală; mancurtismul care e o valoare națională în Moldova (Republic OFF)... despre mine, cred, în primul rând.

3. Cum e in Moldova cu rockul?

"Mulțumită" fostei mișcări emo, ne alesesem cu câteva sute de rockeri în plus, care au dat-o acum pe D'n'B și Dub Step fiindcă e mai la modă și nu că tare ar înțelege muzica asta. Dacă e să vorbim de cei care fac și susțin rockul în Moldova sunt cam puțini... dar și țara e mică. Pentru mulți alții rockul a fost ceva de de genul "To do" din lista lor. Oricum e mai bine de cum era cu 5-10 ani în urmă, când un rocker cu pleata lungă și cercel în ureche era ceva exotic. Ne-am mai dezinhibat. Ce ține de concerte, tot mai puține. În goana după headlineri (vestiți) de peste hotare, publicul nu se mai mulțumește doar cu trupele autohtone. Nu-i nici pe departe ca în România, unde publicul își mai permite să se alinte un pic. Avem puțini consumatori!


4. Ce realizari are pana acum trupa?

Din cauza că am schimbat de 3 ori cumponența nu am prea reușit să facem mare lucru. Avem lansat un EP "Rebirth" și vreo 6 piese înregistrate.

5. Incotro va indreptati cu gandul in privinta formatiei?


Nu prea departe. Sperăm mult în 2012 să lansăm un album și 1-2 clipuri, după care vom discuta și vom vedea ce urmează să facem: mergem mai departe sau renunțăm. E visul oricui să se poată întreține din ceea ce-i place să facă. Noi încă nu putem și, fără să ne dăm seama, ne lăsăm absorbiți de rutina lucrului la birou. Mă tem că ne vom trezi într-un moment când ar putea fi prea târziu... sau nu. Sigur, am vrea și noi să ne găsim un label, orice prin care să începem a ne promova și în afara Moldovei, dar până atunci mai este.



6. Ce inseamna pentru tine Romania si ce crezi despre faptul ca Ion Iliescu a fost primul sef de stat care a recunoscut independenta Basarabiei?

Să încep cu ideea că pentru mine România este, totuși, prea departe (și nu vorbesc de distanța fizică): vize, holurile infinite ale ambasadei și multe alte obstacole care o îndepărtează tot mai mult. Până acum am avut ocazia să merg în România de doar 2 ori... rușinos! Din astea 2 ori am înțeles că, pentru mine, România înseamnă Carpații. În mare parte e aceeași cultură, (cam) aceeași limbă; voi însă aveți Carpații, iar noi un apendice de Transnistrie. România e țara despre care la noi se vorbește foarte mult, despre care eu vorbesc foarte mult, dar pe care n-o cunosc. Am crescut citind scriitori români și am nevoie de viză-n pula mea ca să cunosc țara pe care o știu doar din cărți. De TV și web nici nu mai vorbesc - dacă ar fi să le dau crezare, atunci România ar fi doar Becali, Zăvoranu, Elodia și Ștefan Bănică jr.! Nu. România e Carpații... acolo sus-sus.
Cât despre partea politică a întrebării, mai bine nu răspund. Ce s-a făcut, istorie a rămas. Nu comentez, că aici părerile diferă și risc să... risc. =)

7. Ce vrei sa transmiti cititorilor acestui interviu?

... iarbă, că Shole spunea că la noi e mai ieftină =D
Până atunci, așteptați-ne! Cheers!!!

Cheg