Interviu cu graficianul Dragos Aldea


1. De cand si de ce te'ai apucat de grafica?

1. M-am apucat de grafica acum 2 ani si jumatate inspirat fiind de nuvelele lui H.P.Lovecraft si de filme horror foarte vechi precum The Shining, The Exorcist, The Evil Dead etc. Am pus mana pe creion si am incercat sa desenez naiba stie ce aveam eu in cap la vremea aceea. Lucrarile erau de clasa a5a repetenti la Desen dar totul trebuie sa inceapa de undeva,nu?
Pe 21 August 2009 am infiintat studioul meu de grafica, Death Row Design, cu ferma convingere ca acest vis din copilarie ( de a deveni artist/grafician ) este realizabil.
A doua parte a intrebarii tale loveste o coarda sensibila deoarece : am 100 de hartii si studii care atesta "menirea" mea de a fi programator si nici una care sa recunoasca talentul meu de grafician. De ce am renuntat la toate astea si am luat-o de la zero cu grafica ? Pentru visul mentionat anterior, niste sentimente si niste convingeri personale. Puteam si pot sa fiu si eu un "robo-sapien", sa lucrez 8h pe zi la o banca gestionand baza de date cu clienti (a caror informatii nu se divulga niciodata si pentru nici un pret), puteam sa fiu si eu un sclav "bine platit" la o multinationala dar am ales ceea ce a vrut inima si anume sa fiu liber si fericit facand ceea ce iubesc.

2. Ce te inspira si cat de mult?

2. Oamenii atat la nivel individual cat si colectiv - 30%, Natura - 30%, Muzica - 30%, Alcool + Sex + Droguri 7% ( acel 7% care conteaza :)) ), lucrarile altor artisti 3%


3. Cum ai ajuns sa lucrezi cu Born of Osiris?

3. Urmaresc aceasta trupa de la inceputurile ei. I-am contactat dupa lansarea albumului "A Higher Place", la finalul anului 2009 pe Myspace-ul lor ( R.I.P. Myspace ) pentru realizarea unui tricou. Nu ma asteptam ca design-ul trimis sa fie acceptat si printat in editie limitata dar pentru mine acel moment a fost dovada ca nu sunt prea mic pentru cei mari. Acum sunt de 10 ori mai bun ca atunci si in viitorul nu foarte departat voi mai bate la usa trupelor de acest rang, pentru moment ma concentrez pe lucrarile si proiectele deja existente.

4. Cum de lucrezi pentru trupe din US si care sunt ele?

4. Lucrez predominant cu trupe si agentii din US pentru ca cererea de lucrari din Romania nu este foarte mare din diverse motive : numarul mic de albume si evenimente care se lanseaza respectiv desfasoara, multitudinea de combinatii existente, lista mea subtire de "oameni care stiu oameni" etc.
Datorez seria mea de colaborari din US formatiilor Fallen Captive si Ruled by Reason care m-au promovat si recomandat trupelor si agentiilor din zona Cleveland, Ohio. Datorita lor am ajuns sa lucrez constant cu 2 agentii de booking din US ( Fans4Bands si Straight Hate Booking ) prin intermediul carora am avut placerea de a colabora cu o multitudine de trupe precum : Fit For A King, In Dying Arms, My Ticket Home, Fallujah, Life On Repeat etc.


5. Traiesti din asta?

5. Momentan nu traiesc ( doar ) din asta dar voi trai mereu pentru asta.

6. Spune'mi cate ceva despre "13 t'shirts to die for".

6. 13 T-shirts To Die For este clothing line-ul meu si al lui Vlad a.k.a Benedict Al Saptelea ( CurcubeuTV, Videocore ). Nu imi puteam gasi un partener si sef mai bun ; 13 T-shirts To Die For este un proiect de suflet, un vis devenit realitate, la care ma gandesc foarte mult dar din care eram evacuat pana acuma datorita nelivrarii la timp a modelelor :))
Nu iti pot da o data clara in care vor aparea modelele de tricouri pentru ca este cel mai complex proiect la care am luat parte sau/si infiintat si trebuie luate in calcul foarte multe aspecte chiar de la faza de concept. Ce va pot spune sigur este ca : vor fi 13 modele initiale care vor acoperi mai multe stiluri : metal, urban / hip-hop, conspiracy si chiar si kiddie ( bleahhhh ).
Nu stiu cat succes va avea un astfel de proiect intr-o tara in care : daca ceva nu e de la ZARA sau Bershka atunci el nu exista, daca nu are inimi sau sclipici pe el nu merge purtat in Kulturhaus sau in ClubA, daca e mai mult de 20lei mai bine 3 beri ... DAR ... noi facem asta pentru ca putem si vrem, pentru ca la finalul zilei, munca noastra e munca noastra si nu ne-o poate lua nimeni, niciodata.

7. Unde te vezi la anul pe vremea asta?

7. La o alta adresa in Bucuresti alaturi de prietena mea, facand exact ceea ce fac acum, visand in continuare la decaderea unor paradigme socio-economice monstroase. Numai bine !