As We Lay Dying… (de Mihai Dinescu)

Acest articol nu este o cronică, nici o critică la adresa cuiva anume, ci părerea mea de ascultător de muzică, în special metalcore.


(Uploaded by kodrutzzzzz on 20 Nov 2011)

Ascult metalcore de mai bine de cinci ani, de când am descoperit genul şi l-aş putea clasa pe primul loc în preferinţele mele. Pe As I Lay Dying îi aşteptam tot de vreo cinci ani, de pe vremea când Blind Reason din Constanţa cântau în Utopia şi Fire un cover după “Forever”. Mă încăpăţânez în continuare să platesc bilet la concertele din România- poate de prost, poate din patriotism, poate gândindu-mă ca aşa spijin trupa sau cel puţin pe organizatorul care - dacă iese pe minus - s-ar putea să nu mai facă concerte. De multe ori plătesc sume serioase pentru formaţii aduse ‘la pachet’ cu vreo trupă mare- de ex. The Sorrow care au deschis pentru Sepultura sau Caliban pentru The Kreator, iar aseară As I Lay Dying veniţi să deschidă pentru Amon Amarth.


(Uploaded by kodrutzzzzz on 20 Nov 2011)

Toate aceste trupe venite la noi ca trupe de deschidere pot ţine cu succes capul de afiş in orice ţară civilizată aflată mai la vest de România. Uneori mă întreb de ce mă încăpăţânez să mă mai duc la concerte la noi? Unii au găsit repede rezolvarea şi se duc de ani de zile la concerte în Ungaria sau Austria, la festivaluri în Franţa sau Germania şi, ironic, exceptând trasportul, preţul biletului e cel puţin egal dacă nu mai mic decât la noi.

Organizarea la As I Lay Dying a fost mediocră, cu oameni ţinuti la poartă deşi concertul deja începuse. Mă întreb- oare organizatorul nu ştia câte bilete a vândut în momentul în care a avut ideea de a face doar două porti de acces? Trecând peste experienţa de la intrare, înăuntru s-a dezlănţuit haosul. Am primit cele mai multe argumente pentru care ar fi bine să-mi văd de treabă şi să mă duc în alte ţări mai civilizate. Îi aud pe mulţi plangându-se de lipsa concertelor cu trupe mari...


(Uploaded by kodrutzzzzz on 20 Nov 2011)

Întrebarea este – le meritam? Ştim să ne comportam civilizat la un concert? Raspunsul este NU. Un mare NU. Atât de mare încât îmi vine să scriu un NU cât o pagina A4. De ce? Răspunsul e simplu: d’aia! Că sunt mulţi melteni la concerte. Mulţi frustraţi care vin să-şi elibereze sentimentele negative pe alţii. Sunt foarte mulţi care nici chestiile de bază nu le stiu.Nu stau să fac o carte cu reguli sau codul bunelor maniere la concerte. Nu aştept scuze atunci când sunt lovit la concerte, e firesc. În momentul în care te-ai băgat în pit îţi asumi posibilitatea să fi lovit, dar în momentul în care esti împins în timp ce te învârţi pe marginea pitului şi lovit costant, numai pot să înţeleg. Refuz sa înţeleg manifestarea testosteronului unui imbecil, care crede ca e cool rau de tot să împingi un om din spate. Pe aceasta cale ţin să la mulţumesc tutoror celor care m-au împins ieri nejustificat, îi mulţtumesc mai ales celui care m-a lovit cu cotul în timp ca făceam un two-step în mijlocul circle-pitului, le mulţumesc şi celor doi copii cu coşuri pe faţăa care s-au gândit ei să facă o horă ca nişte imbecili. Le mulţumesc tuturor pentru că fiecare contribuie cu câte puţin la dorinţa mea de a numai fi boul care plateste bilet la concertele din România şi să pun mâna frumos să strâng ceva mai mulţi bani şi - cu acelaşi preţ al biletului - să văd 4-5 trupe de gen, cu public civilizat, in Budapesta sau Viena.

În acelaşi timp ţin să le mulţumesc şi unor pusti care au facut crowd surf, în special unui puşti cu tricou alb pe care scria (cred) Bathory, care a stat cu mine în mijloc la wall of death şi mai trebuie să le mulţumesc unor oameni cu care m-am întâlnit la toate concertele de gen încă de acum 5 ani- Bogdan si Vicenţiu. Acestora din urmă le mulţumesc că mi-au arătat că totuşi se poate şi la noi, mai timid, dar se poate, deşi e clar că nu ai cu cine. Nu în ultimul rând vreau să le mulţumesc chiar şi organizatorilor că au adus o trupa la care visam de 5 ani, dar şi celor de la As I Lay Dying care au făcut un show excelent, chiar dacă Tim Lambesis s-a încăpaţânat să o ţină în growluri tot concertul.


(Uploaded by kodrutzzzzz on 20 Nov 2011)