Unde a disparut Metalcore-ul? de Mihai Dinescu (Days Before Disappearance)


Pe undeva prin 2006, în Bucureşti aveau loc o grămadă de concerte: era uneori ziua şi concertul. Perioada 2006-2008 a fost un boom absolut al concertelor de club. Erau foarte multe trupe de metal, dar şi de metalcore, un gen nou apărut în România la acea vreme, deşi în lume se asculta demult. Apăruseră şi la noi trupe noi şi bune. Părea să existe un viitor. Acum e sfârşitul anului 2011, mă uit la trupele de metalcore de la noi şi-mi ajung degetele de la o mână să se înşir pe toate. Felicitări, însă, celor care ţin steagul sus- trei trupe de metalcore sau cu influenţe majore: Rock Norris, pe care nu am apucat să-i vad live, Deliver the God, care sunt deja o trupă cu vechime şi Deadeye Dick, poate cei mai renumiţi.

În 2006, în România aveam trupe foarte bune. Din Bucuresti: Crize - şi nu fac un secret din faptul că ei, alături de Dodiez, au fost trupele mele preferate de la noi – Kendo, iar din Constanţa Blind Reason şi Protest Urban.

Ţin minte şi acum clubul Utopia, unde erau uneori şi câte două concerte de gen pe săptămână. Dacă se mai nimerea şi unul în Fire sau în Underworld, chiar nu ştiam la care să mă duc. Au fost cazuri în care numai aveam bani să mă duc la o trupă şi, cum vroiam să fiu acolo, lipeam afişe în Centrul Vechi pentru a primi bilet. De multe ori plecam cu bani de intrare şi două beri, iar acasă mă întorceam pe jos. Spiritul acelor vremuri s-a diluat, însă, la fel cum multe trupe de atunci au devenit o amintire. Ca şi publicul…

Multe trupe nu mai sunt active acum, dar care la vremea lor mi-au plăcut - Cast Adrift, One Side Real Day şi Insideout. Tot respectul pentru ei şi pentru tot ce au făcut la vremea lor. Chiar am văzut zilele trecute afişul turneului Cast Adrift cu One Side Real Day. Mai ţin minte concertul din LMC Bucureşti, cu puţină lume, dar atmosferă exact cum trebuie- stagedive, circle pit, sing along. Acolo am auzit primele coveruri Parkway Drive, care chiar au sunat cum trebuie.

Îmi pare rău că în ultimii ani totul sa dus încet, aproape linar, în jos. Au dispărut cluburi: Underworld (revenit insa de ceva timp), Suburbia, LMC (cu tote denumirile lui). În Fire de ceva timp nu se mai mişcă nimic, deşi clubul încă există. Au dispărut şi trupe, dar mai ales oamenii care veneau la concerte, o componentă cel puţin la fel de importantă.

Tot respectul şi admiraţia pentru cei care se încăpăţânează să cânte la 50 de oameni şi pentru cei care bat câte 200-300 km. pentru acest lucru. Tot respectul şi pentru formaţiile care au încercat să facă ceva pentru scena aceasta. Şi totuşi, poate reuseste cineva sa ma lămurească- unde a dispărut metalcore-ul din România?